Usch denna fredag

Okej, nu ska jag berätta om min fredag änsålänge..
Börjar med att jag vaknar tio i 8, alltså försovit mig, hade tänkt käka frukost och packa mitt sista och sånt, men nädå.. sen får man gå till skolan i all snö, så kommer man dit, så är läraren en kvart försenad så jag hade alltså  inte behövt stressa så jävla mycket där hemma.. sen när jag sitter där kommer jag på att jag har glömt min handsfree så jag kommer inte kunna lyssna på radio på mobilen imorgonkväll.. så ska jag kolla om min mp3 får igång radion, men nädå, där är inte ens något batteri.. och alltså, inget att lyssna på på bussen hem sen..
Sen går man då till bussen kl 12 och bussen kommer och är på södervärn halv 1, helt enligt tabellerna.. Sen ska bussarna till Trelleborg gå hel och halv, och eftersom jag kom precis efter halv så får jag alltså vänta till 1.. Står där och fryser tårna av mig, så kommer det en buss, MEN han släpper bara på hälften.. Vissa hade stått där och väntat på en buss sen halv 12 :S sen, kommer det iaf en buss halv 2 och när man kommer på fryser man som saaatan om fötterna, riktigt kallt var det att stå och vänta i en timme.. sen kommer man på bussen och lindar in fötterna i halsduken och käkar lite kladdkaka som man hade som färdkost.. hela motorvägen går bra.. men, sen är det såklart kö.. och vi står stilla hur länge som helst, får käka lite kladdkaka för att underhålla sig, som sagt ingen mp3a att lyssna på, hade min kamera med mig, så fick fota lite snö också, men blev inte så bra eftersom rutorna var jätteskitta.. Sen tar chauffören en annan väg och kör inom skegrie istället för vanliga vägen för där var hur lång kö som helst.. hursomhelst, bussresan tog 1 h, det var väldigt segt.. så jag kom hem efter att pappa hämtat mig vid bussen 5 över halv 3.. alltså tog det över 2,5 h att ta mig hem från lund, jävla snö och jävla bussar säger jag bara :(

Men men, nu är jag iaf hemma hos mina fiskar och oj vad de har växt, fint att se, och snart ska jag käka kinamat, mouhaha, det ska bli gott.. nu ska jag pusta ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0