Mitt 2008 - första halvåret

Januari
I början på året hände inget speciellt, mer än att det som vanligt var dags för munta- och tentaplugg. I januari var också senast jag klippte mig, haha, roligt att veta kanske.


Februari
Enligt mitt fotoarkiv som jag följer när jag försöker skriva detta så hände det inte alls mycket i februari, alla bilder är nästan på mat, så tydligen hade jag inte mycket att göra utan åt mest hela tiden, haha.. Annars var det en korridorfest då med när vi spelade bingo och twister, haha..


Mars
Mars var fortfarande kallt och inte så mycket att fotografera utomhus än.. Det sista lasset med snö kom också och det var dags för muntaplugg i kärn- och atomfysik. Vi var några stycken i klassen som satt nere i källaren på skolan och pluggade dag ut och dag in. Vi hade såklart på oss mysbrallor och en godispåse med oss, det var jättemysigt faktiskt, haha, detta var under påsken med, så inget lov blev det. Vi hade dock en liten paus och letade kinderägg, haha..


April
Det var match mellan Trelleborgs FF och Malmö FF som slutade 0-0, alltid lika härligt på TFF-matcherna :P Det var också dags för årets första grillning, grillspett, som är så goooott. Läste ju en kurs som heter ekosystemanalys som går nere på geocentrum, i den fick vi göra lite olika exkursioner. Den första var på Knivsåsen som var helt okej och den andra var på Fäjemyren som jag inte minns så mycket av faktiskt, jo att vi blev omringade av kor när vi skulle åka tillbaka, det var roligt. Denna månaden fick jag också mitt kära makroobjektiv som fortfarande är mitt favoritobjektiv (okej, delad förstaplats). Var även en sväng nere i Trelle och spelade bowling med gamla gymnasiekompisarna.

Den sista april var det ju då dags för Valborg. Det är ganska stort här i Lund och alla studenter samlas i stadsparken, det är verkligen jättemycket folk. Jag jobbade då som vimmelfotograf och sprang runt bland allt folk och fotade och hade trevligt. Jag jobbade även på kvällen när jag fick fota på 5 klubbar, det var helt galet, hade ganska ont i fötterna när jag kom hem alltså.


Maj
Nu började det bli varmt och skönt. Kommer ihåg en dag när det var stekhett och jag var i Trelle och gick ner på stan och käkade glass och sånt där, jag brände nog mina axlar lite med :P Annars kunde man ligga här utanför på ”Sparta Beach” som det kallas och sola i bikini, härligt. Gick även till botaniska trädgården som är jättefin såhär års och hängde lite i solen. Hade också en korridorfest med charader, haha..

Vi hade sen världens roligaste sittning på Helsingkrona med klassen, skitroligt alltså. Först en mysig start ute i det gröna gräset, sen inne på sittningen med massa sång vid matbordet, och världens godaste efterrätt, sen var det ju schlagertema så man dansade hela natten.

I mitten på Maj var det dags för exkursion på Öland med ekosystemanalysen. Det var en massa sjungande från min sida i bilen iaf, vi åkte ju bil hela tiden, först hela vägen upp och sen runt där varje dag och sen hem igen. En rolig och mysig vecka med några av meteorologerna som jag delade stuga med.


Juni
Det var en rolig period här i slutet på Maj och in i juni. Först då Öland, och sen massa tentaplugg till tentan början på juni och sen direkt efter var det dags för en kompis som hade presentation i sitt kandidatarbete. När hon var klar med det gick vi och satte oss i botaniska och öppnade vars en kall öl. Efter det åkte vi till stranden i Lomma och käkade jordgubbar och njöt av att lovet börjat. Dagen efter detta var det dags att åka till Hamburg med fysikerna man pluggat med i två år. Det var en avskedsresa typ, för nu skulle ju alla plugga lite olika saker. Första kvällen var vi några stycken som gick runt på upptäcktsfärd och käkade på en trevlig restaurang. Dagen efter var vi och tittade på en partikelaccelerator som var intressant men tröttsamt. Sen på kvällen var vi ute och åt allihopa och med lärarna och sen drog vi ut på lite olika ställen. Det var skitkul igen.

På söndagen, dagen efter vi kommit hem hade vi ett litet byebye-party ute vid Ribban i Malmö. Först på dagen hade vi hjälpt en kompis med att flytta och nu var det dags för grillning och lite annat skoj. Det var en jättehärlig kväll, perfekt väder. Det blev ganska sent, bussarna gick inte så bra hem till Trelleborg så jag tog bussen som gick först på morgonen, kvart i 6 var det nog. Snacka om att jag var trött på bussen hem alltså.. Men kul var det.

Sen i juni hade jag en liten grillning med lite gamla klasskompisar, trevligt och gott med grillspett och hemmagjord potatissallad, och jättegod efterrätt med färska jordgubbar. En dag var jag på Svedala marknad, haha, wow, men där var Brolle som jag fick fotat lite.


Kommentarer
Postat av: bella

Ja, blir jättesnyggt!

2009-01-02 @ 13:12:55
URL: http://bellalindberg.blogg.se/
Postat av: OSCAAAR,

sv: haha, okej :)

2009-01-02 @ 13:13:51
URL: http://oscaaarp.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Du har verkligen inte varit ensam om det:) Puss

2009-01-02 @ 13:15:06
URL: http://leaveit.blogg.se/
Postat av: Penajs - tankar, foton & musik

Haha nej men tack så mycket!:)

vilken bra första halva av året du verkar ha haft:)

2009-01-02 @ 13:19:34
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Penajs - tankar, foton & musik

Haha nej men tack så mycket!:)

vilken bra första halva av året du verkar ha haft:)

2009-01-02 @ 13:19:38
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

svar: om du inte har sett filmen Hair så måste du göra det tycker jag :P Jag älskar den! <3

2009-01-02 @ 13:28:26
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Estefany

det var fina bilder du hade :). kram

2009-01-02 @ 13:36:02
URL: http://mystuff.blogg.se/
Postat av: n i c c e e

Lite sent men GOTT NYTT ÅR!! XD

2009-01-02 @ 14:14:34
URL: http://niccee.blogg.se/
Postat av: S A N N A

vad fina bilder du har!!

2009-01-02 @ 14:48:38
URL: http://tanzanit.blogg.se/
Postat av: BJERNHAGEN

oh vilken sammanfattning!

har funderat på det där.. men känns inte värt för mig själv att lägga ut så :p blir inte av.

2009-01-02 @ 20:01:05
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: Maria

oj verkar som du haft ett super mysigt 08 :)

2009-01-02 @ 21:24:32
URL: http://maarlan.blogg.se/
Postat av: Frida Sundberg

Vilket svampträd! Och härliga bilder i övrigt. Hade du ett trevligt nyår?

2009-01-03 @ 02:35:27
URL: http://bubbennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0