Kall cider

Idag har jag varit på stranden typ hela dagen. Låg där till 4, jätteskönt i vattnet. Sen stack jag och åt, och vid 6-tiden stack vi och badade igen, jätteskönt. Sista dagen med sol imorgon, måste passa på att och bada!

Efter en dag på stranden med mycket sol och bad är det gott med ett glas kall xider cactus lime och lite fika.

Fint väder again and again

Det fina vädret håller i sig, dock verkar det bara vara såhär i två dagar till. Idag var det inte lika soligt som det varit innan men det gick bra att vara på stranden ändå. Nu blir det två dagar till på stranden sen blir det att sitta inne, måste ta tillvara på det sista av sommaren nu. Men det borde väl bli lite mer fint väder efter det här, nu kommer ju augusti :P

Såg förresten Morgan Pålsson - Världsreporter häromdagen, haha, den var rolig :P

Vad skönt det hade varit att ha någon typ av båt och guppa runt ute på havet och bada lite då och då, har typ aldrig åkt en liten båt, bara stora färjor :P Bilder från Smyge tagna i början på sommaren nån gång..

Oh, vilken härlig dag..

Lalalala..

Dagen började med en hamburgare kl 10 på morgonen! Sen gick jag till stadsbussen som jag aaaldrig åker i Trelle annars. Åkte ner på Övre och bytade mitt ofungerade busskort, allt som allt kommer jag att ha förlorat 1 resa eftersom mina kort har avmagnitiserats hela jävla tiden, så dåligt.. På övre mötte jag upp 3 meteorologer från Lund, Eva, Karro och Sandra. Eva och Karro bor i Malmö men Sandra i Västerås. Vi åkte ut till Dalabadet för en dag på stranden. Det blev sol och bad hela dan, nästan. Spelade strandtennis med, det var roligt. Och det var skönt i vattnet.

Efter stranden åkte vi till Willys och handlade för grillning. Stack sen hem till mig och startade grillen. Senare kom även en fjärde meteorolog, Anna, som bor i Vadstena. Till mat blev det lax med vitlöksbröd och sallad. Till efterrätt hade vi grillad banan med choklad till glass, jordgubbar och hallon. Det ni!

Ja det var en väldigt trevlig dag med mina meteorologer.. :D Verkligen lyckat att alla var nere i Skåne och var lediga samtidigt, kanon.

Stranden

Goddagens. Denna varma dag har jag spenderat på stranden. Det började med att min galna kompis Sara ville hämta mig redan kl 10. Hon kom dock lite innan, men som tur var var jag redo. Vi körde ut till Beddinge och låg där. Vattnet var helt okej temperaturmässigt, men fy vad mycket tång, alger och sånt mög där var i det. Aldrig sett så mycket. Som att gå i en gegga typ, haha..

Åkte ner till Höllviken senare ikväll och vet ni vad jag såg? En söt liten katt. Men han hade bara tre tassar :( Jag tyckte så synd om den. Han haltade och hade inget halsband :( Undrar om han är någons och hur han blev skadad :(

Den här svanen stötte jag på förra veckan. Han och hans familj var ute på simtur i hamnen. Han fräste mot mig när han inte orkade posa längre. :P

Vaaarmt

Varmt, gud vad det har varit varmt idag. Har suttit i skuggan på baksidan idag igen men det är skitvarmt. Tog mig ner på stan också och träffade Sara och åt glass. Det var gott och det blåste ganska mycket där, så det var skönt.

Idag blev det grillad flintastek till middag med. Men det gick inte att sitta ute och äta, skitvarmt, så det fick bli framför tvn till Halmstad - Trelleborgs FF. Matchen slutade 0-0.

Ikväll har jag inget att göra, de jag har hört av mig till är alla upptagna, jag brukar klara mig bra själv, men idag är jag sugen på att göra något, men men, kan inte alltid få som man vill..

Igår, ja just det, träffade ju några meteorologer, vi hittade ett litet grönområde vid en skola som vi satte oss och grillade vi, det var gott och mysigt att sitta där i solen.

Nu då? Ingen aning, det är så varmt både inne och ute, vill bara slänga mig i en pool.. :P Eller varför inte i ett skönt hav? :D

I skuggan

Japp, ännu en varm dag idag. Jag spenderade dagen under ett parasoll i skuggan. Försökte få upp det stora, men det gick inte så bra så det fick bli det lilla, men det räckte. Läste lite i digitalfoto, spelade spel på mobilen och lyssnade på U2. Det var skönt.

Nu ska jag in till Malmö och träffa lite meteorologer ;P Ha en trevlig fredagkväll.

Fredag

Då var det fredag. Lika fint väder idag, men idag ska jag försöka att inte vistas i solen allt för länge. Ska sätta upp parasollet här ute på terrassen om jag orkar bära parasollfoten ut från garaget, den är typ fylld med cement. Under parasollet ska jag sen sitta och ha det bra. Synd att man inte har en bärbar så man kan fixa med lite bilder och sånt där, har inget roligt att läsa som jag inte redan har läst mer än 5 ggr, typ som DigitalFotona jag har..

Ut i solen med er nu! Eller i skuggan som jag :P

Lite bilder från den sköna sommarkvällen igår..

Minigolf

Okej, nu är jag hemma vid min dator igen.

Idag har det varit jättehett ute, väldigt härligt. Har spenderat dagen på stranden. Tyvärr för mycket på rygg, haha, det känns i ansiktet nu, glömde tydligen sola ryggen, blev lite, men inte tillräckligt, alldeles för mycket på framsidan på en dag :P Aja, så kan det gå.. Men idag badade jag iaf, hela två gånger, det var skitkallt men det behövdes.

Nu ikväll har jag varit ute på Dalabadet med Maria J. Först spelade vi minigolf som jag vann med 8 bollar. Efter det käkade vi glass och sådär. Har varit en väldigt skön sommardag helt enkelt.

Solig dag

Idag vaknade jag med hopp om fint väder. Men det såg mörkt ut ett tag. Men vid 2-tiden sprack det upp och har varit strålande sol sen dess. Var nere på stranden ett tag, men var skitkallt i vattnet så blev inget badande bland alla maneter :P

Typ såhär blå blev himlen till slut idag, härligt.. Nu blir det godis.

Rolig himmel

Ja, sista dagen man kan spendera dagen vid datorn, för snart blir det fint väder, hoppas jag iaf. Då ska jag försöka vara någon annanstans än här, är lite trött på den här burken nu faktiskt..

Ja, just det, TFF spelade ju i förrgår, glömde nämna det efter matchen, men det blev inga poäng där tyvärr. Vi spelade bra, men det hjälpte inte. Men möter ju Halmstad borta på lördag så då blir det revansch!

Bilden är inte från igår men himlen var jätterolig igår, verkligen. Jag brukar inte gilla molniga dagar, jag vill fota sommardagar, men igår hade man kunnat ta coola bilder.. Jag fotade dock inte trots det, för just nu strejkar jag om jag inte får tag på ett stativ, eller ett kulledshuvud är det jag väntar på..

Fiskmåsar

En ny vecka, det ska bli fint väder om några dagar verkar det som, härligt det :P

Nej nu var det längesen jag fotade, nu börjar jag bli sugen igen, eller det är jag hela tiden, men nu börjar det bli jobbigt, vart bär nästa fototur? Och nääär?

När de långa varma dagarna på stranden är över för människorna tar fiskmåsarna över stället. Såg några som gick ut i vattnet med och badade benen, men hade inte zoomen på då så blev ingen bild på det :P

Usch

Igår var jag på fest, det var trevligt, en kompis som fyllde år. Tog bussen hem vid 2 var hemma vid 3. Så la mig kanske 3.20, och sover till jag blir väckt kvart över 2.. Shit Knutte. Nu hela sommaren har jag ställt klockan på kvart i 9 och inte gått upp senare än 10. Men igår ställde jag inte den, men jag tänkte, jag kan väl ändå inte sova längre än 12. Men shit, detta är lite sent för mig, jobbigt.. :P Aja, då har man fått sova ut hoppas jag i alla fall.. Usch :P

Idag spelar TFF hemmamatch mot Halmstad, hoppas vi tar nån pinne nu när vi är inne i en bra period!

Ja, Höllviken har inte heller så tångfri strand, klaga då inte på Trelle!

God kväll

Det är inget sommarväder direkt. Idag har jag varit ganska dålig, suttit inne och bara redigerat i stort sätt, men har inte så mycket kvar nu. Dock går det långsamt, haha. Men kollar på Simpsons som sällskap, så tråkigt blir det aldrig, haha :P

Nu var det längesen det var en härlig sommarkväll. För några veckor sen kunde man sitta här ute på terrassen i den varma kvällssolen och käka grillat. Mums! Bilderna är från en kväll det var extra skönt, helt vindstilla och hemmagjorda grillspett. Det måste väl bli fler såna kvällar i år?

Shopping

Ojdå, hann aldrig blogga igår, jag var för trött. Först var jag inne i Malmö och shoppade, det blev en del välbehövliga plagg, behöver dock mer :P Efter shoppingen åt jag ute på Lilla Torg, alltid så mycket folk där på sommarkvällarna.

Hann inte redigera alls mycket i förrgår när jag hade kvällen till det, men men, ska fortsätta idag och hoppas jag är klar med det snart :P

Lägger in lite bilder sen i måndags igen från Kiviks marknad. Det var ganska mycket folk där faktiskt. :P

Finally

Yes! Nu är datorn formaterad och det är så skönt. Den är inte alls seg längre, gött! Så det är vad jag gjort idag, formaterat datorn och installerat allt igen, men det gick ganska smärtfritt, verkar inte vara något som försvunnit, utom mina extra smileysar till msn, men det är ju inte så viktigt, haha :P

Så idag har jag redigerat gaaanska mycket bilder, i alla fall från trippen till Kivik som jag häromdagen. Gött. Blir nog en helkväll i photoshop tror jag, eller nåt, får se hur länge jag pallar ;P

Men börjar med att lägga in några skogsbilder. Bilderna är tagna vid Stens huvud. Vägarna mellan de olika utsiktsplatserna.

Tisdag

Idag har inte vädret varit så jättebra, så har suttit inne i storts ett hela dagen och försökt fixa datorn. Men tror ni det funkat? Näpp.. Men förhoppningsvis får jag en fungerande skiva imorgon. Ska bli så skönt att ha datorn helt "ny" och fräsch. Just nu är den grymt seg på allting. Dock jobbigt att installera om allting, men har nog setuper till det mesta, så hoppas det går ganska smärtfritt.

Nu ikväll jag kollat på en thriller med Jim Carrey, The number 23 hette den, den var ganska bra :P

Dagens bild är tagen i Skanör..

En liten dag på Österlen

Det har varit en lååång dag idag. :P Först skulle vi gå ner till Övre, där alla bussarna går, tar typ en halvtimme skulle jag tro, har inte testat. Så skulle gå hemifrån en halvtimme innan bussen gick, men på någon vänster blev det inte så, så började gå men kom på att vi skulle ta cyklarna så fick gå tillbaka och hämta dem, då var klockan redan kvart i. Aja, vi kom med bussen till Ystad i alla fall. Där skulle vi byta buss till Tomelilla, men såklart så missade vi den. Efter många om och men var vi iaf framme. Då körde vi ut på en liten utflykt. Haha, körde till Stens huvud och kolla på den fina utsikten. Efter det körde vi till Kiviks marknad.. Mycket folk och en massa stånd av olika slag som vanligt. Efter det var jag ganska trött och det var skönt att åka hem. Då blev det fotbollskollande, dock ingen rolig match. Nu är jag trött, ska kolla igenom bilderna jag tagit lite bättre imorgon.

Dock kommer här en bild tagen på marknaden idag. Haha, käkade munkar med en karusell i bakgrunden ;P Dock tycker jag bilden är lite konstig, vet inte vad, lite kladdig typ.. Aja, bara för att visa vad jag gjort idag ;P

Skanörbild

Ännu en dag med fint väder, det är skönt det. Men min dator är inte normal än, jag hållerpå att bli galen, aja, vad ska man göra, har ju ingen skiva till omformatering :/ Men men.. Ja, imorgon ska vi nog ut på lite Skåneäventyr, haha, om vi orkar gå upp, men det ska nog gå, får gå och lägga mig nu typ.. Nädå..

Aja, dagens bild. Tagen i Skanör.

Hej svej

Idag är det varmt, dock inte så mycket sol. Men jag är sugen på att bada. Har inte gjort det ordentligt i år än. De dagar det varit badväder har jag haft annat för mig. Men får väl hoppas det blir badväder snart igen. :D

Nu ska jag iaf ut på terrassen och läsa nyaste digitalfoton jag äntligen fick hem. Hoppas solen dyker upp snart med.

Hoppas ni får en bra lördag. :D

Bilden är tagen i Skanör förra helgen. Det var skönt att stå i vattnet och fota, men jag störde mig hela tiden på att jag inte hade något pol-filter. Dessutom var där många maneter som jag fick akta mig för :P

Fredag

Ojdå, igår hade jag plötsligt 55 unika besökare ;P Det är mycket för att vara min blogg. Undrar hur ni hittade hit och sorgligt om ni inte stannar ;P Haha..

Inatt sov jag i Lund och vaknade tidigt av att det regnade mot mina fönster, det var inte jättetrevligt :P Var inte alls sugen på att gå upp då..

Och en viss fotoaffär har fortfarande inte fått in det jag vill ha, trots att jag väntat en månad, jag menar, en månad på ett filter?

Men tack för alla fina kommentarer jag får, det är kul att ni gillar mina bilder :P

Idag visar jag lite bilder tagna i Smyge för ett tag sedan, har ju haft problem med datorn nu så har inte kunnat visa så mycket, men här är en väldigt känd staty i mitt kära Trelleborg.. Ni vet väl att det är Uma Thurmans mormor som är modellen? :)

Torsdag

Nej datorn är inte riktigt frisk än :P Med det sagt har jag sagt allt jag har att säga idag, mer än att ja, det regnar idag igen..

Skickar iväg lite fler Mariabilder iaf, det är inte många kvar nu, har nog bara en omgång kvar att visa er :P

God kväll

God dagens, eller god kväll. Datorn är väldigt jobbig nuförtiden, inte lätt inte, men den har lugnat sig lite, men tror jag måste formatera ändå :P Men men..

Som vanligt har jag inget roligt att berätta, jag är hemskt ledsen.. :P Idag var jag nere på stan en sväng och fikade med en kompis. Blev lite avundsjuk för han ska resa en del i sommar, det vill jag med :(

Lite hamnbilder som jag tog i Smyge häromveckan :P

Datorn hatar mig

Guuuuud vad min dator är jobbig, bara massa problem, speciellt när jag ska ut på internet, jäklar, måste formatera snart, men kan inte göra det förrän helgen verkar det som eftersom jag behöver rätt skiva. Gah, så då ska jag sitta här och dra håret av mig fram till dess? Jippi.. Jag blir galen :C

Bla bla, annars då? Dåligt väder, tråkigt men sant.. Jag är bara sur nu så jag ska nog inte skriva mer.. Och kommentarerna tar det en evighet att svara på, får göra det imorgon från den andra datorn :/

Lite bilder tagna i Skanör i helgen, det ser väldigt utländskt ut tycker jag :P Fint var det!

Måndag

Jag gillar bra väder, det har det varit idag igen. Var en sväng inne i Malmö för att handla polariseringsfilter, men de hade fortfarande inte fått in dem. Säkert en månad sen jag var inne och kollade sist, men nu sa de iaf att på torsdag ska de ha fått in dem, ja det hoppas jag verkligen! :P

Annars, nej, inget kul. Är inte vid min dator nu så kan inte fixa med mina bilder som jag vill.. Men kommer hem till den imorgon men då måste jag nog formatera, gah, så tar kanske lite tid innan det kommer upp mer bilder, men men, så kan det gå.

Tar en annan bild som togs för ett tag sedan. Lite störigt, jag fotade en del vattendroppar och sådär mot den fina bakgrunden så kommer jag på sen att jag är på ISO 800, onödigt i detta fallet, så fick en massa brusiga bilder :( Denna är dock tagen när jag ändrat till ISO 100 ;P

Söndag

Då har ännu en vecka gått då :P Har inte varit lika bra väder idag, solen har typ inte varit framme, men det har iaf varit varmt :P

Var och kollade på TFF innan som mötte Djurgården, vi var bra i första men släppte ändå in ett mål. Men så på övertid blir det 1-1 :D Gött.

Min dator har problem, den måste formateras, det går typ inte att sitta vid den utan att få spel, så jag kommer vara lite seg..

Men lägger upp en bild från gårdagens sena strandfotografering..

Härlig sol idag

Oh vad det är härligt med bra väder. Synd bara att det verkar som om det var sista dagen idag, men förhoppningsvis kommer det tillbaka igen.

Idag var vi på stranden, typ en halvtimme, sen blev jag trött på det. Så vi åkte ner till Skanör och fotade och käkade glass. Efter det stack vi hem och käkade väldigt god taco. Efter det drog vi ner till stranden igen och fotade lite. Sen när vi kom hem fotade jag lite till för då var det en trevlig liten igelkott på besök i trädgården :D Hoppas att några bilder blev bra, men det var helt svårt, himlen var vit på kvällen och innan under dagen fick jag en massa utbrända högdagrar. Jobbigt.. Aja, ska kolla igenom lite senare.

JA just det, ååh, jag har fått en fläck, antagligen på sensorn på kameran, den syns även om jag bytar objektiv :( Hur ska man nu göra? Vet inte hur det funkar där inne, men man får väl inte lov att röra något inne i huset? Tråkigt, hoppas inte det syns på alla dagens bilder, katastrof :P :/

Nu ska vi snart starta en trevlig film, med Daniel Craig i huvudrollen, så den borde ju vara bra :P

Här är lite fler Maria-bilder, har inte hunnit redigera alla där än, har helt mycket nu ju :P Fler på henne, hela dagen i Smyge, och sen hela dagen idag :P Aja, roligt!

Rosor är rosa

Inatt sov jag faktiskt i Lund. Men det går inte att jämföra med min Trellesäng, förutom täcket som jag har i Lund :P
Idag har det varit ännu en jättevarm dag, önskar bara att jag varit på stranden istället, men nej..

Eh, ja jag har tydligen inget att göra idag, verkar det som, tråkigt men sant.. Det trodde jag, men ack, vad ska jag då göra?

Delar i alla fall med mig av ännu en rosbild..

Torsdag och sol

Just det, glömde berätta att Allsvenskan har ju börjat igen och TFF spelade borta mot Göteborg och vann med 2-0 :D Det var skiiitbra :D Nästa match är hemma mot Djurgården, hoppas vi på samma bra spel då :P

Igår var jag som sagt ute och åt med Sara, det var trevligt, det blev dock ingen fotografering efteråt, haha, kom inte fram till var vi skulle vara, men nu har vi planerat nästa lite bättre ;P

Och just det, förra helgen var t Svedalamarknad, jag var där en sväng med pappa. Svedala hade fått dit Brolle jr. så jag passade på att öva på lite konsertfotografering, haha ;P

Smygehus

Ännu en solig och varm dag, skönt. Har dock spenderat en del av dagen på bussen till och hem från Malmö, men så kan det gå.

Jag väntar redan på nästa fototur. Det var dock lite jobbigt att jag fick springa omkring med min stora ryggsäck på ryggen. Den begränsade mig lite, men det funkade, om jag skulle lägga mig på rygg fick jag ju ta av den. Det är roligt också att vara ute och fota med någon annan, då känner man sig inte lika puckad när man ligger där och krälar på marken.

Nu ska jag och Sara snart ner på stan och käka en god middag på någon uteserving, gött va? Vi ska kanske ge oss på en fotografering sen om vi inte har krängt alldeles för mycket :P

En dag i Smyge

Yes, äntligen en dag med sol. Jag förväntade mig mycket sol idag. Men i förmiddags var det ändå ganska molnigt, men sen var det sol heeeela eftermiddagen. Jätteskönt. Jag var nere i Smyge och fotade lite med Boel. Det blev en del bilder, haha, har inte hunnit gå igenom allt, men någon bra är där nog :P Alltså inte för att vara så, men min kamera låter helt fint när man knäpper av bilderna. Men hennes Canon EOS 400d låter ju jättemesigt ;P haha, nej, men skämt åsido :P Det var roligt, och som sagt bra med vädret.. Såhär såg vi ut typ hela dagen, så någon färg i nyllet har man ju säkert inte fått.. :P

Imorgon kommer det mer bilder, nu ska jag nog lägga mig trots allt..

Tisdag

Ojsan, blev inget skrivande igår, synd.

Det sägs att det ska bli bra väder till på fredag, skönt :D Det hoppas jag verkligen. Nu ska jag nog ta och gå ut i solen, men det är ganska mycket moln, hur kul är det?