Frukost

Alltså det här med frukost. Har aldrig gillat att käka frukost. Det finns typ inget gott att käka och så är det helt jobbigt. Förr försökte man trycka i sig en macka, men nej, jag klöktes ganska snabbt av det. Så i många år gick man till skolan utan någon frukost. Hur bra är det på en skala?

Jag fattar att man måste käka frukost, men det är inte gott.. Inte kul iheller när man inte kan sitta och ta det lugnt och käka typ. Jag är en sådan person som gärna sover så länge det går, så jag ligger hellre kvar de där extra tio minuterna istället för att göra mig frukost. Ibland har man fått ner ett knäckebröd eller en banan. Men det är fortfarande inte gott.

Sen dryck till frukost då. Jag tycker om mjölk men absolut inte på morgonen, blanda det med morgonsmaken, uuusch, då ska det vara typ apelsinjuice eller något sådant.

Nuförtiden trycker jag i mig lite flingor men mjölk (efter ett glas juice) då jag försöker bli sund och mindre, frukost måste man tydligen ha.. Anyway, jag tycker inte frukost är gott.

Lite synd är det att man inte gillar det. Speciellt nu på sommaren. Gå ut i morgonsolen och käka sig en god frukostbuffé, sorry, inget för mig.

Inte ens O'boy faller mig i smaken.. Jo låten gör, på tal om vackert väder. Nu ska jag ut i det fina vädret.
image283

Kommentarer
Postat av: Karin

snygg bild:)

2007-08-09 @ 12:59:26
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Niklas

Min gode vän Martin har (nästan) samma problem som du. Han har ingen aptit på morgnarna. Men det gäller bara traditionell frukostmat. Lagad mat går hur bra som helst. Hans favoritfrukost är potatisgratäng. Du kan kanske testa det?

2007-08-11 @ 15:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0