Schlagerfinal

Ja okej, då var det dags, schlagerfinal!

Jag känner mig inte alls inspirerad att sitta här och skriva hur det kommer gå faktiskt, men ja, jag kan ju försöka, tar ingenting i någon ordning eller så.. Inte lika lätt att veta var man ska börja heller när det inte är matcher som det var i andra chansen :P Aja.. Okej, jag börjar med att peta bort vilka som inte ska vinna..

Sibel ska inte vinna, som sagt, ingen tråkig ballad. Nordman ska inte vinna för det är en dålig låt. Sjögren ska inte vinna för låten är inte tillräckligt bra, för mycket fjädrar och nej inte han. Frida ska inte vinna, jag gillar inte henne och hennes låt passar inte in i schlagern. Sen var det då Amy, hennes låt är okej, men hon är för ung. Och sen igen, ingen ballad, så nej till Sanna. Men hon sjunger bra och låten är bra för att vara ballad, jag tror hon kommer komma långt upp för alla vill väl inte ha fartfyllda låtar som jag :P

Sen är det då några till. Bengtzings låt är där som vanligt fart i, men jag tror inte den kommer vinna för det är fortfarande samma stil som innan och nej det går inte vägen. BWO däremot brukar ha med bra låtar, dock är årets låt inte lika stark som de tidigare, men den fastnar efter ett tag. Charlotte Perrelli då, den tror jag vinner, det känns som en schlager, kan inte säga så mycket om uppträdandet, men jag tror den vinner. Sen kommer vi då till min favorit, Rongedal :D Deras låt är bäst tycker jag, men vinner tror jag inte de lyckas med..

Jag är ganska trött idag så blev en förvirrande analys, men ja, Perrelli vinner nog.. Hon borde det i alla fall.

Okej om vi försöker oss på resultatet, vågar jag publicera det efter hur det fick förra veckan? (Haha vi får se imorgon om jag vågar ha inlägget kvar, haha)

Jag vill:
Rongedal
Perrelli
BWO
Bengtzing
Sanna
Amy
Sjögren
Frida
Nordman
Sibel

Men jag tror:
Perrelli
Sanna
BWO
Rongedal
Bengtzing
Sjögren
Amy
Nordman
Sibel
Frida

Haha, jag blir alltid uppspelt när jag börjat prata om det trots det inte kändes som jag hade inspiration när jag började inlägget ;P




UPDATE: Som det kan gå.. Grattis Perrelli!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Villken fin blogg du har, precis så som en blogg ska vara personlig och allt :)

2008-03-24 @ 01:24:38
URL: http://louizevarnamnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0