Usch stackars Sunds :(

Ajajaj.. Stackars Sundsgymnasiet.. Och stackars Vellinge kommun och folktandvården och allt annat som brunnit. 50-70 miljoner kr har gått upp i rök. Jag har inte gått där själv, men det är ju faktiskt grannkommunen, så lite synd tycker man om dem. Man vet ju folk som går där liksom.
När vi skulle ta studenten, för 1 år sen och typ 4 månader sen. Ja, då brann Strandbaden ner, ett annat vad ska man säga, stor graj för Vellinge kommun. Och nu brinner skolan! Sundseleverna går liksom till Strandbaden för att festa, såklart på studenten med, men nääädå, den brinner ner. Stackars er. Hade det varit jag hade jag nästan med gått upp i rök.

Jag gick upp halv 10 idag, wow. Men det regnar och regnar. Gjorde det när jag la mig med, har det gjort det hela natten? Nu när jag är vaken så tidigt borde jag göra något nyttigt. När jag kollade mig i spegeln igår var det liksom OHMYGOD jag måste börja hårdträna. Men, det regnar, jag vill inte skitta ner mina fina skor, haha. Sorry, så vi får skjuta upp det lite till... hrm...

Nej, man kanske skulle ta och plugga denna förmiddag? :P

En passande bild.. *-) Men då tar jag en från inatt, eftersom jag kommer tänka på det hela dagen.. Tagen från Trelleborgs Allehandas hemsida, (fotograf: Christer Berg, som förövrigt varit min lärare en gång i tiden)
image387

Kommentarer
Postat av: Karin

oj vilken brasa

2007-10-17 @ 10:18:56
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Linda

SUPER KUL! Trist de där med branden : (

2007-10-17 @ 10:51:34
URL: http://lindaslya.blogg.se
Postat av: Natta

nej vad tråkigt. varför brann allt ner då?

2007-10-17 @ 11:47:50
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: Anonym

kolla in min nya blogg

2007-10-17 @ 13:57:24
URL: http://deerdajo.blogg.se/
Postat av: vicki

Oj!.. Den historian har jag inte hört o jag bor rätt nära:)

2007-10-17 @ 15:45:59
URL: http://vickizen.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är värkligen bull det som skedde i Vellinge i morse...hörde från jobb att det var rätt så nybygt :;( vad finns det för människor som inte har alla hönsen hemma..Hoppas att du kommer och har haft en bra onsdag...

2007-10-17 @ 15:58:50
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Elev på sundsgymnasiet.

Detta är så sjukt så jag vet inte riktigt var jag ska bli av, som du nämner i din blogg så var det först strandbaden, och nu sundsgymnasiet. Detta är ofattbart.. Kostnaderna är nu uppe i 110 miljoner kronor. 110 MILJONER KRONOR?! Vem ska betala dem pengarna? Jo, folket som bor i Vellinge kommun, och ingen annan. Han/Hon/Dem som har gjort detta borde man kastrera med sked och köra över. Om och om igen. / En av tjejerna i TE1.

2007-10-17 @ 21:54:58
Postat av: Före detta Vellinge bo/

Dom som har Bränt ner Folktandvården och sundsgymnasiet kan ju absolut inte vara Friska någonstans.
Men vad gör Kommunen egentligen för ungdomarna?? Man ser ju ungdommar på helgerna i Vellinge när dom Hänger på Statoil macken och Nere vid Torget. Fritidsgården lades ner och det förstår jag Absolut inte varför, för den är absolut viktig för ungdommarna.
Kommunledningen dom satsar ju bara på att göra ännu finare kommunalkontor, Polisstationen i Vellinge är bara öppen vid få tillfällen och det är ofattbart när man byggt en sån stor byggnad och ingen finns där när det behövs. Försäkringskassan får mindre och mindre personal och ändå byggdes det en stor byggnad, ofattbart det med.
Vanningen är säkerligen det ända roliga för ungdomarna i Vellinge men den börjar väl gå utåt den med, För man lägger ju hellre ny entre på kommunalkontoret

Jag tycker ju att Vellinge komun ska bygga upp någonting som ungdommarna verkligen tycker är roligt, T,e,x Laserdome,paintball,Bowling
Någonting i den stilen så det blir roligt för dom då det
helt plötsligt finns något för dom att hitta på.


Tycker ni min åsikt är Rätt/Fel?

2007-10-18 @ 22:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0