Friidrott

Friidrott sen med, yeees! Okej, den är nu.  Alltså igår var det kul, Kallurs lopp, så jäkla bra. Hon sprang hur bra som helst, sen är det så retligt att det inte räcker till en medalj. Vad var det? Bara 2 ggr tidigare som det inte gjort det? Och en hundradel från medalj och två från silver och fem till guld, något sådant va? Aja, du var skitbra!
Wissman var med skitbra
, nu är han i final ju, som han sprang, ojojoj, jag sprang nästan med honom.
Höjdhoppet? Ja, vad var det? Holm hoppade väldigt bra, men det var tre stycken som hoppade vääääldigt bra. Roligt att den som vann vann, han som sprattlar sig över ribban. Roligt med såna talanger som inte tränat det sen barnsben utan bara kan det. Thörnblad då, ja, vad hände? Störigt att göra årets sämsta tävling i VM, för stolt över att ha vunnit kvalet?

Dagens friidrott då. Snart dags för Kronbergs semifinal, snart står han i startblocken. Varje gång det är friidrott blir jag jättesugen på att stå i startblocken igen och bara kuta iväg.

En svensk som sprang på 5000 m, hans enda chans att gå vidare från försöken var på tid och alltså kuta på från början, nej inte kuta, men dra ifrån resten. Det gjorde han och ledde med typ 12 sekunder, men han slutade ändå näst sist. Men det var ett bra försök.

Så nu har Kronberg sprungit, blev typ tredje sist.

Ja, Sverige har bara tagit en medalj detta VM.. Men vilken medalj! :P

AH, kommer ju missa skitmycket imorgon när skolan börjar. Hoppas vi har slutat till 15.05 för jag måste se Wissman alltså, men imorgon förmiddag är det i alla fall dags för höjdhoppskvalet för damerna. Men eftermiddagen kommer jag ju missa, hoppas det bara är upprop. :P

Hittade ingen bild på mig när jag friidrottade, men här ska jag iaf snart ge mig ut på en tur med rollorna, haha :P Det är härligt, men oj vad slitna dem är nu :P
image314

Kommentarer
Postat av: Karin

haha typ konst
härlig bild:)

2007-08-30 @ 15:20:22
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: svartpeppar

jag är nog den enda i landet som inte sett eller hört nåt om friidrotten, vm tror jag!?

2007-08-30 @ 15:29:00
URL: http://svartpeppar.blogg.se
Postat av: Anonym

aa :(
hmm du verkar älska friidrott, sj bryr ja mig inte så mkt haha..

2007-08-30 @ 20:32:57
URL: http://lakritz.blogg.se
Postat av: caroline

alltså ja e inte så itresserad haha,e
inte den typen

2007-08-31 @ 12:51:05
URL: http://lakritz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0