Oj, nu blev det sorgligt

Lång dag med matematik.. Först lektioner och föreläsning till 12, sedan var det att göra inlämningsuppgiften. Den var jobbig så man fick sitta där ända till 4.. När jag väl kom hem sen var jag trött, väldigt trött, men var tvungen att renskriva inlämningsuppgiften :P Idag hade jag tänkt jobba ikapp med matten, men är nog för trött för det :/ Men ska försöka sen iaf..

Oj, idag är det Ugly Betty igen, kanske man får se då :P Sedan är det självklart House, han livar alltid upp..

Jag är så sugen på sommar.. Tänk dig att vakna, gå ut och käka frukost i det fina vädret och höra fågelkvitter.. Mot lunch och eftermiddag kommer den riktiga värmen och man måste bada.. Sen är det grillning, och det luktar så gott, och grannarna stänger av sina gräsklippare.. Det börjar bli lite svalare men inte kallt.. Bara lukten när man är ute på sommaren är så härlig. Gå en runda i det svala vädret, sitta på stranden och bara mysa.. Aaah, sommar..

Jag tänker på en av kvällarna den sista veckan innan studenten när vi var på stranden och grillade och spelade kubb, det var verkligen en bra stämning. Alla var så glada, vi var precis vid havet, det var skönt väder och vi sjöng till en som spelade gitarr.. Aaaah..




Nä nu känner jag att jag måste snacka mer om studenten.. Aaah, jag saknar den.. Kommer ihåg när jag gick första året på gymnasiet och treorna skulle ha sitt spex, den känslan man fick när alla de stod på golvet och skrek att de skulle ta studenten och vi skulle stanna kvar.. Och sen var det äntligen vi som skulle stå där nere och skrika det, fy fan vad härligt det var.. Den känslan.. Oh gud låt mig ta studenten igen.
Första dagen på studentveckan var med rolig, vi var utklädda till Austin Powers, (vi vann utklädnaden med) och gjorde en massa utmaningar, bland annat så stack vi bort till macken och tvättade någons bil, haha.. Jag fick också stå mitt på torget när folk stod och sprutade med vattenpistoler på mig.. haha. Vi trängde också in oss så många vi kunde i en telefonkiosk, kommer inte ihåg hur många vi blev :P


Nu har detta inlägg gått över i studentminnen..

Den 16/6 - 06 var det dags. Då stod man på trappan, då gick man ut gymnasiet med sin kära klass NV03A, jag kommer knappt ihåg något från när man stod där, man bara skrek.. Sen turen på vårt fina flak, underbart! Samma dag hade vi studentlunch med utsikt över hamnen, våra lärare pratade lite med oss, om oss :P Vår lärare sa att ett av minnen hon har av våra tre år tillsammans var att när vi skulle på exkursion i slutet av tvåan så regnade det och alla var allmänt slöa på denna exkursion som vi brukade vara, men så kom jag där och livade upp med en kladdkaka.. Ja något sånt sa hon iaf.. Att jag kom med en kladdkaka iaf! Och det gjorde jag, för Olivia fyllde år den dagen :D (Nä nu blev jag sugen att kolla på resten av skolbilderna, snyft, nostalgi typ, jag saknar, aja, det kommer nog någon annan dag)
 
    
 

Kommentarer
Postat av: Mimi - With a little fantasy

ang. telefonkiosken: haha det där var dagens roligaste bild, får jag lov att länka? :) (Mimi)

2007-04-30 @ 17:19:51
URL: http://sotsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0